لما كتبنا ع الجراح
كلمة ألم
استكتروا فينا الدموع
وداسوا على جراح الزمن
من غير ندم
مشينا ونسينا
ومن الخطاوى
تعب القدم
لما اشتكينا وقلنا نكتب
ضاع القلم
زاد الألم
والدمعه سالت ع الخدود
ترسم شجن
فى ليل طويل
من غير قمر
تاه واتنسى
كل الكلام الحلو من على الورق
لما القلم حبره انتهى
ونسيت خطاوينا الطرق
كلمة ألم
استكتروا فينا الدموع
وداسوا على جراح الزمن
من غير ندم
مشينا ونسينا
ومن الخطاوى
تعب القدم
لما اشتكينا وقلنا نكتب
ضاع القلم
زاد الألم
والدمعه سالت ع الخدود
ترسم شجن
فى ليل طويل
من غير قمر
تاه واتنسى
كل الكلام الحلو من على الورق
لما القلم حبره انتهى
ونسيت خطاوينا الطرق
شعبان أحمد.....مصر

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق