الجمعة، 4 نوفمبر 2016

قصيدة ( لما كتبنا ع الجراح ) للشاعر (( شعبان أحمد ))





لما كتبنا ع الجراح
كلمة ألم
استكتروا فينا الدموع
وداسوا على جراح الزمن
من غير ندم
مشينا ونسينا
ومن الخطاوى
تعب القدم
لما اشتكينا وقلنا نكتب
ضاع القلم
زاد الألم
والدمعه سالت ع الخدود
ترسم شجن
فى ليل طويل
من غير قمر
تاه واتنسى
كل الكلام الحلو من على الورق
لما القلم حبره انتهى
ونسيت خطاوينا الطرق
شعبان أحمد.....مصر




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق