الخميس، 10 نوفمبر 2016

قصيدة ( ايه اللي حصل ) للشاعر (( علي محمد علي عيد ))





ايه اللي حصل
شفيجة جابلت دغيدي جالتله هاي
الولد اداها ضهره و جالها باباي
و ابوها جاعد اسد و احنا نجول ازاي؟
لبست شفيجة توب كد خروم الناي
ايه اللي جاب الوبا جوه عجول الخلج؟
رمد العيون اختشى و المر جوه الحلج
لما الحرام انتشى و الدبح طال الحج
حوشو الجدع م الزنا دا عيونه جوه الشج

دينه خلاص اتنسى ما دريتو ايه الفرج؟
العورة باينة جوي جسم الجدع يترج
لما يجور بافترا م الديب جواه حيطج
ساعتها نجول ربنا نركب ساعتها السرج

ما انت اللي سبت الغوى ف البنت سايبها
تعرى تجول للجدع وين انت كيف ما تريدها؟
كأن اود النوم ف الشارع بالعري جايبنها
و كل اللي جرى ف الفجر جوه العيون شايفنها
بقلمي \علي محمد علي عيد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق