الجمعة، 6 مايو 2016

قصيده ( اختبار البعد ) للشاعر (( عاطف عمر ))



قصيدة ( اختبار البعد )
الشاعر / عاطف عمر
أنت مين وصاك....
أنت مين وصاك عليه.......تغدر بيه.
أنت كنت أغلي عندي......م الدنيا ديه.
كنت لو تتطلب عينيه...أكيد شويه.
أنت ليه ...خليت حياتى حزن وقاسيه.
كنت بهرب من عيون الناس بحالها....وأحضن عيونك.
كنت أقوم مفزوع بنومي...وكل املي أحيا بوجودك.
كنت بسمع كلمة احبك .....قبل ما تقولها شفايفك.
كنت أموت فالبعد عنك..وأحتضر ...لكن بسامحك.

انت ليه خليتني احبك...وأتمني اشوف حتى طيفك.
انت مين وصاك عليه...تمتحني...وانسيَ خوفى وتنسي خوفك.

كنت عندى تسوا 100...كنت بعتبرك ضاحيه.
وانا كنت حمل وديع...لما غررت أنت بيه.
كنت بحبك بجد وأنت..... بتتسالي بيه.
كنت بكدب نفسي وياك كل يوم..عمرى ما هكون ليك وانت ليه.

انت فين ....
انت فين دالوقتي حالا...لا تجيني ...حتى لا تسقط فى عيني.

أنت كنت....
كنت فى نظري كبير...كنت قدوه....قبل ما أصبح ضرير.

أنت مين....
عشمتني.أعيش معاك.وأعشقك واعشق هواك..كنت بقلبك ضمني

انت مين وصاك عليه ....تغدر بيه....
انت كنت آغلي عندى م الدنيا ديه...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق