الخميس، 19 مايو 2016

قصيده ( دم تيك ) للشاعر (( محمد العربى ))




دم تيك
دم تريك تيك
تيك تيك دم
ايه يا جماعه
يا أهل الفن
هو انا يعنى
معنديش دم
فنَكو عللا السكر عندى
خلَو اللى اتبعطر يتلم
عاوزين فن عليه الايمه
فن كويس و يليق بينا
حاجه تشرف مش هنخرَف
كل الناس بتجرَح فينا
دا الواحد فيكو بيتكلَم
و بيعمل م البحر طحينه
و هوا يدوب مسموع بالرقص
و مش باين فى نجوم السيما
بقلمى \ محمد العربى




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق